Chocolate chip cookies

Jag är en riktig chokladoman eller chocoholic som det även kallas. Detta är den absolut godaste kaksmeten, så testar ni detta recepten, smaka på smeten! Den är till och med så god att det är värt att göra dem bara för smetens skull. Fast kakorna de är inte så illa de heller :)

I förmiddags så kände jag att det har varit lite trögt här på bloggen denna veckan, att jag inte riktigt ansträngt mig och att nu var det minsann dags att ändra på det. Snart kom jag ihåg dessa ljuvliga kakor som jag för några årsedan gjorde allt som oftast i alla möjliga kombinationer. Så idag blev det grundreceptet och de stor fortfarande högst i topp på min chocolate chip cookie lista.

Att få sitta ute, med nybakade kakor, ett glas mjölk, en kopp kaffe och invirad i en filt, var helt underbart. Nu börjar även jag tro att våren är på väg.



Chocolate Chip Cookies - ca 55 st
250 g smör, rumsvarmt
2½ dl farinsocker
2 dl strösocker
6 dl havregryn
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
200 g hackad mörk choklad
ev 200 g hackade nötter

Gör så här:
Blanda smör, farinsocker och strösocker i en stor bunke. Blanda havregryn, mjöl, salt, bikarbonat, bakpulver och vaniljsocker och rör ner det i smörblandningen. mrör i ägget och sist chokladen och de eventuella nötterna. Rulla ganska stora kulor av smeten och lägg på en plåt, inte för tätt för de flyter ut en del. Grädda i mitten av ugnen i 175-200°C i ca 12-14 minuter.

Kommentarer
Postat av: Daniella - BakeCake

Chocolate Chip Cookies är ju såå gott!! Ha en fortsatt jätte härlig helg! Kram Daniella - BakeCake

2011-03-26 @ 17:22:33
URL: http://bakecake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Matbloggstoppen
    RSS 2.0