En vanlig sallad med tonfisk

Jag hade lite svårt att bestämma mig förut vad jag skulle göra till lunch. Det har blivit ALLDELES för mycket goda saker som inte varit lika goda åt kroppen. Så det fick bli en enkel sallad till lunch. Oj så gott det var! Vilken tur att jag gjorde en sallad till lunch imorgon med när jag ändå var i farten. På sommaren äter jag nog sallad till lunck 5 av veckan 7 dagar, då är det så härligt att sätta sig ute i solen med sin skål med sallad. Jag längtar verkligen till sommaren!




Dagens Tonfisksallad
1 Burk Tonfisk
Isbergsallad
Röd Paprika
Gurka
Majs
Ärtor
Salladskrydda
Olivolja

Gör så här:
Skär sallad, paprika och gurka i lagom stora bitar. Häll av majsen och tina ärtorna i en sil under varmt vatten. Häll av tonfisken och blanda med grönsakerna i en skål. Strö över salladskryddan och ringla över lite olivolja. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • bloglovin
  • Matbloggstoppen
    RSS 2.0